Opinionsblogg

En bra ursäkt att blogga!

 Foto: Sebastian Svahn & Pixabay.com
 

 

Den senaste veckan hade jag planer på att ta det jävligt lugnt med livet. Ni vet, bara chilla, glo på någon hjärndöd serie som gör att man inte behöver tänka på ett tag och liknande avslappning. Det gick sisådär. Haha. Ni som följt mitt liv ett tag vet att det är VÄLDIGT svårt för mig att varva ner och inte tänka. Och ja, jag vet att yoga och allt vad det heter hade kunnat funka för att råda bot på rastlösheten, menne….då ska man ju ha tid till det också!

 

Vad har jag hittat på då? Jo, förutom att försöka hitta hemmet under ett hav av kaos som uppstått efter senaste tidens energi- och tidsbrist, så har jag funderat på och antecknat vad jag ville prata om i podden “En Bra Ursäkt Att Träffas”, även kallad “Normaliseringspodden”, som är inriktad på att diskutera cannabis, cannabister, politiken och allt annat som rör denna planta.

 

I lördags, när två av tre bokade tvättstugor välkomnade mig med olika grad av översvämning, var jag väldigt glad över att ha podden för att distrahera mig från all extra stress och olycka. Det blev många spontana asgarv i tvättberget kan jag säga! Men det är ju inte en humorpodd, så skratten varvades med intressanta tankegångar, livsöden och en hel del igenkänning.

 

Och igår var det äntligen dags att spela in avsnittet med mig som gäst. Jag var som vanligt sen, men det var tack och lov även pod-värden Sebastian som råkat försova sig en skvätt, sen blev jag ännu lite mer sen, så jag vann! :D

 

Vi inledde med att dricka kaffe bryggt av hans Moccamaster (jag önskar mig en sådan bryggare, om någon undrar!!) och prata en stund på hans balkong, sen gick vi in i studion och fortsatte säga ord som spelades in och efteråt pratade vi lite till. När jag kom hem visste jag inte vad jag sagt överhuvudtaget, än mindre vilket av det vi faktiskt spelat in. Haha. Men nu på morgonen fick jag den färdiga versionen av allt prat och trots att det blev ett lite längre avsnitt än vanligt, så blev inte ens jag trött på att lyssna på mig, så jag hoppas att alla andra tycker samma. Annars blir jag ledsen. :’(

 

Skämt å sido, jag tror att pratet blev ganska bra och jag hade egentligen mer saker att säga, men det sparar vi till ett annat avsnitt i framtiden, om jag får komma tillbaka som gäst!

 

För er som likt mig skjutit upp att lyssna på den här podden, sluta genast med det! Det är definitivt värt din tid att lyssna på de här samtalen och de blir bara bättre och bättre!

Gillar du sen podden och vill att den ska fortsätta sändas varje tisdag, få ännu bättre kvalitet och mer spännande gäster än jag, så tycker jag att du ska bli Patreon för att frigöra tid och ge andra resurser till pågen bakom podden.

 

Podden hittar ni här: http://enbraursakt.libsyn.com/

Poddens Patreonsida här: https://www.patreon.com/enbraursakt

Facebooksida att gilla: https://www.facebook.com/normaliseringspodden/

Instagramkonto: https://www.instagram.com/normaliseringspodden/

Twitter: https://twitter.com/enbraursakt420


Välkommen som lyssnare, följare och supporter! ♥♥♥
 

Gillar du det jag skriver? Skicka då gärna mina texter vidare i dina nätverk och om du vill/har möjlighet, donera gärna en slant till mig via Swish på nummer 0768969772. Tack på förhand! ♥

Kommentarer

Kommentera